مداد نویس

داستان کوتاه

مداد نویس

داستان کوتاه

مرحله ی نیمه نهایی پنجمین جایزه ی ادبی بین المللی «لیراو»

اعلام برگزیدگان مرحله ی نیمه نهایی پنجمین جایزه ی ادبی بین المللی «لیراو»
مریم نظریان، شاعر و دبیرپنجمین جایزه ی ادبی بین المللی «لیراو»در کرمانشاه، در گفت و گویی اختصاصی با سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری کردپرس،داوران و برگزیدگان شعر و داستان کوتاه این دوره از مسابقه را اعلام کرد.
خبرگزاری کردپرس_سرویس فرهنگ و هنر:مریم نظریان، شاعر و دبیر پنجمین جایزه ی ادبی لیراو در کرمانشاه، در گفت وگو با خبرنگار ما گفت:
در پنجمین دوره ی جایزه ی ادبی «لیراو» که کرمانشاه میزبان آن خواهد بود در بخش های مختلفی از برگزیدگان تقدیر به عمل خواهد آمد.یکی از این بخش ها طبق روال چند دوره ی قبل، تقدیر از «یک سایت» و یک «نشر فعال ادبی» است که در بخش نشر :«چشمه »، « دیباچه »و «بوتیمار» و در بخش سایت:«آوانگاردها» ، «بلوط »و«عقربه » کاندید این دوره ی لیراو می باشند.
بخشی از این جایزه که مختص به استان کرمانشاه می باشد، تقدیر از یک نویسنده و یک شاعر برتر استان صورت خواهد گرفت که در بخش شعر:«اصغر عظیمی مهر» ، «علی الفتی »و« آزاد نوروزی » مقیم انگلیس و در بخش داستان : «حامد اسماعیلیون مقیم کانادا »، «پیمان اسماعیلی، مقیم استرالیا» و «مژده الفت مقیم تهران» شش کاندیدای نهایی این دو بخش هستند.
از آن جایی که یکی از اهداف بانیان دعوت جایزه ی ادبی لیراو به کرمانشاه؛ معرفی استعدادهای ادبی استان به مخاطبین پارسی زبان این جایزه در سراسر دنیاست، بسیار خوشحالیم که این فرصت را به نویسندگان و شاعران کرمانشاهی مقیم خارج از کشور نیز داده شده که گر چه شخصاً در کنار ما حضور ندارند، اما توانسته اند که اندیشه و قلمشان را در برنامه های ادبی استان به اشتراک بگذارند.
وی ادامه داد:
در انتخاب این شش کاندید کرمانشاهی، اگر چه در درجه ی اول کیفیت ادبی آثار و فعالیت های ادبی شان مدنظر بوده ،اما ایجاد انگیزه و گشودن باب اشتراکات و ارتباطات ادبی در آینده با نویسندگان و شاعرانی که به خارج از کشور مهاجرت کرده اند، خارج از هدف ما نبوده.البته به زودی کارنامه ی ادبی شش کاندید بخش جوان برتر شعر و داستان استان به حضور مخاطبین این جایزه در خبرگزاری ها و سایت های ادبی ارایه خواهد شد و نهایتاَ در هر بخش یک برگزیده معرفی و مورد تقدیر، قرارخواهد گرفت.
دبیر پنجمین جایزه ی ادبی لیراو در کرمانشاه در بخشی دیگر از این گفت و گو، ادامه داد:
 داوری نهایی آثار ارسالی در دو بخش «شعر آزاد» و« داستان کوتاه» در مرحله ی نهایی، به اتمام رسیده که در هر بخش یک برگزیده و یک تقدیری خواهیم داشت.
تمام برنامه ی های دبیرخانه ی پنجمین دوره ی جایزه ی ادبی لیراو ، عملاً به انجام و داوری بخش های مختلف نیز به اتمام رسیده و تنها منتظر چاپ دو مجموعه ی شعر و داستان داوران پنجمین دوره ی جایزه ی ادبی لیراو هستیم.
«کاج ها در باد می رقصند» مجموعه ی داستان و « روییده در تاریکی» مجموعه ی شعر در«نشر دیباچه»به اهتمام اینجانب،و آقای «حمیدرضا اکبری شروه» بنیانگذار جایزه که در مراسم اختتامیه که تا پایان نیمه ی اول شهریور برگزار خواهد شد، از این دو مجموعه رونمایی به عمل خواهد آمد.
وی در ادامه اسامی داوران و برگزیدگان مرحله ی نیمه نهایی داستان و شعر را به این شرح اعلام کرد:
 داوران : حسن محمودی ، احمد اکبرپور، کامران محمدی ، حسین آتش پرور ، میترا ایلیاتی و مژده الفت
برگزیدگان بخش داستان کوتاه : 19 اثر از 16 نویسنده
 1- عباس باباعلی 2-زینب گشتیل 3-آرزو نوری 4- محمد حسینی کاریزکی 5-مهناز رضایی 6- فاطمه دریکوند7- نرگس نظیف 8-مصطفا میرزایی پیهانی 9- امین اطمینان10-- پریسا جلیلیان 11- علی غلامی 12-علی شادکام 13- فاطمه عبدالهی 14-فرهناز علیزاده 15-میثم بسحاق 16-زبیح رضایی
داوران مرحله ی نیمه نهایی شعر :
عبدالرضا دادفر ، محبوبی افشاری ، هادی خوانساری و شیما زنگنه
برگزیدگان بخش شعر آزاد :59اثر از 26 شاعر
1-حسام بهمن 2-امید حاجی زاده3-ایلیا صفدری 4- امیر ارسلان میرکبیر 5-مهتاب 6-محمدرضا داوودی 7- سیدعبدالحمید ضیایی  8-مهناز رضایی 9- مرضیه فتوت10- محمدصابر شریفی11-علی پورصفری 12- حسن جعفری 13-حکیمه ظفری14- ثریا عبدی15-ابوالفضل حسنیانی16- مهدی نظارتی17-زهرا شرفی 18- فرهاد گلستانه 19-هدایت الله نجفوند 20- لیلا بنی تمیم 21-فرهناز حمزه 22-علی طالبی 23-پویا اقرایی24-علی پاک نیت 25-زینب زمان 26-نیلوفر شاطری

نظرات 1 + ارسال نظر
پارس استور دوشنبه 23 شهریور‌ماه سال 1394 ساعت 07:47 ب.ظ http://projectstore.parspa.ir/

تبریک به خاطر وبلاگ زیبا و جذابتون
ممنون میشم انگشت رنجه بفرمایید و به وب سایت منم سربزنید، اگرچه به خوبی وبلاگ شما نیست
http://projectstore.parspa.ir

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد